عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 314
نویسنده : mozhgan

در شرایط ایده آل، دندان های فک بالا و پایین برای بهینه سازی عملکرد و سلامت دهان و دندان، باید به نحو بخصوصی روی هم قرار گیرند. متاسفانه دندان های ما به طور طبیعی، هیچ وقت بی نقص نیستند و این عیب ها می تواند موجب مشکلاتی در جویدن، بهداشت دهان و دندان، صحبت کردن و زیبایی دندان ها شود.در این مقاله به تعدادی از مشکلات قابل حل با درمان ارتودنسی اشاره می شود.

شایع ترین مشکلات قابل حل با ارتودنسی 

مشکلات ارتودنسی می توانند هر شخصی را تحت تاثیر قرار دهند. والدین باید از مشکلات دهان و دندان فرزندان خود آگاهی داشته باشند و برای معاینه های بیشتر وی را نزد ارتودنتیست ببرند. مشکلات ارتودنسی در هر سنی قابل درمان هستند اما بهتر است در سنین پایین درمان شوند تا از ادامه دار شدن مشکل و آسیب های بعدی به دندان ها یا بیماری لثه (پریودنتیت) جلوگیری شود. ارتودنسی در کودکان فواید بسیاری دارد.

۱-  عدم تناسب صحیح استخوان های فک: علائم این مشکل می تواند پیچیده و متفاوت باشد؛ این علائم شامل دردناک و حساس شدن استخوان فک، درد در نواحی اطراف گوش، درد مداوم در کل صورت، دشواری هنگام جویدن و باز کردن کامل دهان، صدا دادن یا قفل شدن فک که باز یا بسته کردن دهان را مشکل می کند.

بیشتربخوانید ... لیزر در ارتودنسی

 ۲-   دندان های نامرتب و نامتناسب: این مشکل یکی از مشکلات مال اکلوژن محسوب می شود که در صورت درمان نشدن می تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. علت این نامرتبی می تواند موارد زیر باشد:

  • شلوغی شدید دندان ها
  • فواصل زیاد بین دندانی
  • بد شکلی دندان ها
  • مشکلات بایت(مال اکلوژن)
  • مشکلات لثه یا پریودنتیت
  • مشکلات بهداشت دندان

3- اختلال در سلامت فرد که می تواند با ارتودنسی درمان شود بسیاری از افراد فکر می کنند که تنها مشکلات قابل حل با ارتودنسی جدید مشکلات مربوط به دندان افراد می شود. با اینکه ارتودنسی، نوعی درمان دندانی است اما با مطالعه همه چیز در مورد ارتودنسی دندان متوجه می شوند که ارتودنسی می تواند شرایط و بیماری های دیگری را نیز بهبود بخشد.

  • سر درد و گردن درد
  • اختلال در خواب
  • اختلالات مفصل گیجگاهی_فکی
  • بهداشت دهان و دندان
  • مشکلات قلبی

در صورتی که هر یک از مشکلات بالا را تجربه کردید، احتمالا یکی از درمان های موثر می تواند مراجعه به یک متخصص ارتودنسی برای تشخیص و اصلاح مشکل باشد. ( به دلیل طولانی بودن پروسه درمان ارتودنسی در هنگام انتخاب متخصص ارتودنسی حتما به فاصله مطب و محل سکونت خود توجه کنید تا بغدا دچار مشل نشوید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهتر است که به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در کرج باشید.)

منبع: https://www.orthodentist.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com